GastroRanking-logo
whatsappWhatsapp
phoneAufrufendesktopWebsite
menuMenü
bookingBuchung
4,3

Basierend auf 735 Bewertungen gefunden auf 2 Websites

site_photo4

Nº 9 unter 20 unter Marktoberdorf

Nº 4 von 7 Restaurant unter Marktoberdorf

KUNDEN KOMMENTIEREN IHRE..pizzapasta
Ergebnis
StellungnahmenHinweisGoogle6824.7TripAdvisor534.0

comment_iconStellungnahmen

Meine Frau und ich waren gestern zum ersten Mal im Rusticana Pizza essen und wir fühlten uns sofort in den Italienurlaub versetzt. Es fehlte nur noch das "parlare italiano". Wir wurden sehr nett Empfangen und konnten uns einen Tisch aussuchen. Wir wurden im angenehmen lockeren Stil sehr gut ohne lange Wartezeit bedient, hatten auch schnell unsere Getränke. Wir bestellten uns die Pizza Butalina und Quattro Formaggi und beide wurden perfekt auf einem Holzbrett serviert, was wir bisher nur aus Italien kannten. Meine Frau bestellte sich noch einen kleinen Beilagensalat, den man in dieser Qualität nur noch sehr selten im Restaurant bekommt. Wir waren rundum zufrieden und werden sehr bald wieder im Rusticana reservieren.

site_logo

Volker Brandt . 2026-06-13

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wir waren zur dritt. Drei unterschiedliche Gerichte und Nachspeisen und alles Top! Die Martina war sehr nett und hilfsbereit. Wir gehen da bestimmt noch öfters hin.

site_logo

Clive Breitenherdt . 2026-06-07

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Einfach super!! Ich bin innerhalb von zwei Wochen 5 mal her gekommen um mir diese Pizza nochmal zu genehmigen das Pizza Brot ist außen knusprig innen weich und luftig eine der besten Pizzen die ich je gegessen habe. Die Pasta schmeckt als wären die Nudeln handgemacht. Und vom Ambiente wollen wir garnicht anfangen das Personal ist super nett und immer für einen Lacher zu haben, das Klima ist hier sehr familiär man fühlt sich als wäre man zuhause mit einem 5 Sterne privat Koch. Kann ich jedem weiter empfehlen und ich würde jedes Mal wieder kommen 🙏🏻

site_logo

Selina Rettinger . 2026-06-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Das Essen war einfach unglaublich, das Ambiente ist sehr gemütlich wie auch das Personal über freundlich. Ein sehr familiäres Umfeld und Gefühl. Ich kann es nur weiter empfehlen und sobald ich nochmal hier im Urlaub bin, werde ich definitiv das Restaurant wieder besuchen.

site_logo

Mario Olfert . 2026-06-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Einfach Mega nur weiter zu empfehlen 👍 Würde immer wieder hier essen gehen

site_logo

Jörg Janßen . 2026-06-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wir sind ohne zu reservieren hin und hatten Glück das wir so früh dran waren, dass wir vor einer anderen Reservierung noch speisen konnten. Service war super und freundlich, alles ging zügig und Pizzen waren gut. Kann man empfehlen.

site_logo

Za Brina . 2026-06-03

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Heute waren wir wieder zum Essen im Rusticana. Jede Speise die ich bisher probiert habe schmeckt sehr sehr lecker. Preis-Leistung und Ambiente sind ansprechend.

site_logo

Phil . 2026-05-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Essen: Die beste und ich meine die beste Pizza die ich seit langem gegessen habe 👍 Der Pizzateig ist echt der Hammer☝️ Service : Nett, hilfsbereit und freundlich 👍 Ambiente : Alles top, sauber und gemütlich. Alles in allem eine klare Empfehlung.

site_logo

Alex K. . 2026-05-16

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Die Pizzen waren unglaublich lecker. Allerdings war die Anfahrt wegen der Baustelle schwierig.

site_logo

Ege Cogal . 2026-05-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wundervolle nette Bedienung und eine wirklich schöne Atmosphäre zum essen. Die Pizzen sind preisgerecht und sehr gut. Jeden Mittwoch ist Pizzatag für 9,90€ je Pizza. Empfehlenswert.

site_logo

simi K. a. . 2026-05-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Eben im Rusticana zum Pizzatag zwei Pizzen abgeholt. Ich muss sagen einfach unglaublich lecker, gut belegt und saftig. Ich hoffe das bleibt so. Gruß an die Küche. Lg.Beate und Hasan

site_logo

Beate Fuchs-Sanigök . 2026-05-13

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Super nette Bedienungen 👌 und gute Pizzen und Essen. Tolle Atmosphäre 👌

site_logo

Niklas Ledermüller . 2026-05-13

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Ich fand die Speisekarte ehrlich gesagt super… frisch, lecker, einfach und gut – mehr braucht man nicht 😋

site_logo

jay flessner . 2026-05-12

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Super freundliche Bedienung! Das Essen kam schnell und die Pizzen und Pasta sind nur zum empfehlen!

site_logo

Marko Panovic . 2026-05-10

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Ich war insgesamt sehr zufrieden, würde jederzeit gern wieder kommen.

site_logo

zeem_smr . 2026-05-09

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Pizza war sehr lecker, Bedienung sehr freundlich 😊. Sehr zu empfehlen

site_logo

Josef Greißl . 2026-05-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Die beste Pizza, die ich je gegessen habe! Wir kommen gerne jederzeit wieder.

site_logo

Konstantin Buerger . 2026-05-05

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Die beste Pizza mit der besten Gastgeberin

site_logo

Fred Noack . 2026-05-05

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wir waren im Mai zweimal dort. Ausgezeichnetes Essen, freundlicher tschechischer Service. Nach dem ersten Besuch kamen wir gleich am nächsten Abend wieder. Sehr empfehlenswert.

site_logo

Pavel Frouz . 2026-05-04

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Sehr schönes Lokal, gute Pizza, toller Burger. Freundlicher und schneller Service. Faire Preise. Man kann sich auf Tschechisch verständigen.

site_logo

Jaroslav Bárta . 2026-05-01

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Ich bin absolut begeistert vom Rusticana Restaurant! Das Personal ist sehr freundlich und sorgt sofort dafür, dass man sich willkommen und wohlfühlt. Die Atmosphäre ist sehr angenehm – perfekt, um entspannt zu essen und den Moment zu genießen. Das Essen ist super lecker! Besonders die Pizzen sind ein echtes Highlight – richtig geschmackvoll und frisch zubereitet. Aber auch die anderen Gerichte sind definitiv zu empfehlen, hier findet wirklich jeder etwas nach seinem Geschmack. Von vorne bis hinten stimmt einfach alles. Ich komme auf jeden Fall wieder und kann dieses Restaurant nur weiterempfehlen!

site_logo

Kim Ledermüller . 2026-04-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Die Pizza ist mal wieder Mega lecker gewesen. Komme immer wieder gerne hier her. Kann ich nur weiter empfehlen

site_logo

Alina . 2026-04-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Die Pizza war enorm lecker, schon lange nichtmehr so eine gute Pizza gegessen! Sehr empfehlenswert!!

site_logo

LeBa . 2026-04-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Liebevoll eingerichtetes Restaurant mit nettem Hof, man merkt, dass es mit Herzblut betrieben wird. Wir waren schon oft dort zum Essen, alles auf der abwechslungsreichen Karte ist sehr lecker, egal ob Pizza (beste in der Stadt! Mega Teig!), Burger, oder Pasta mit Lachs. Gutes Preis-/ Leistungsverhältnis. Sehr netter Service. Unser Lieblingsrestaurant in Marktoberdorf. ❤️

site_logo

Isi . 2026-04-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We were here for a late lunch today - the only restaurant that served hot food in the afternoon, we had pizza and it was great. Friendly staff and beautiful surroundings. We will come again

site_logo

iva iva . 2025-12-07

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We ate here...we ordered pizza 🍕...we all enjoyed it...and the staff was very friendly...we'll be back.

site_logo

Daniela Sinak . 2025-12-07

WEITERE KOMMENTARE IN Google

From service and friendliness to speed and quality, unsurpassed.

site_logo

Marco Klotz . 2025-12-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We were craving really good pizza on Monday evening, so where to go...? Rusticana, of course! The service was fantastic, and the food was, as always, incredibly delicious. I had pasta in a pizza bowl for the first time – absolutely amazing! I hope it stays on the menu for a long time. Keep up the great work; you're by far the best around!

site_logo

Grit Kässmann . 2025-12-03

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Great restaurant with a good selection. The staff were very friendly, calm, and relaxed. The food was perfect, and the value for money was excellent. I'll gladly come back and highly recommend it.

site_logo

Matthias Ofner . 2025-11-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The waitresses were incredibly friendly, relaxed, and very attentive. The food was perfect, and the value for money was excellent.

site_logo

Matthias Ofner . 2025-11-26

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Everything was excellent, Martina provided the best service!

site_logo

David Olivotto . 2025-11-26

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Our reservation went perfectly, and we were shown to our table immediately. The service was friendly and very quick. We all received our drinks and food at the same time. The pizza was large and very good. It's great that they have a pizza day with discounted prices. Unfortunately, the decor lacked Italian flair; that could be improved.

site_logo

Silvia und Christian Graminsky . 2025-11-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

A fantastic restaurant that deserves all the praise it can get. We come almost every Friday after our indoor football game: the food, service, and atmosphere are consistently top-notch. A special thank you to Martina – excellent service!

site_logo

Markus Singer . 2025-11-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We had another fantastic evening with delicious food and super friendly service (Elias!). A little insider tip: the chocolate cake for dessert is divine! We'll definitely be back :-)

site_logo

Alina Schw26 . 2025-10-30

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Simply wow! Delicious food, super friendly waiter Elias – everything was perfect! The chocolate soufflé was absolutely amazing, the best I've ever eaten! 😍 I'll definitely be back!

site_logo

N A . 2025-10-30

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Great restaurant with truly delicious pizzas. The service is very friendly and attentive. I just discovered it recently. I'll definitely be coming back more often now...

site_logo

Vincenzo Lo Bue . 2025-10-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Best pizzas ever. Very good salads. Very nice restaurant. Lovingly decorated. We'll definitely be back.

site_logo

B. Heiland . 2025-10-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We stopped by here spontaneously while passing through and were impressed by the quality of the food. The chef is an absolute master of his craft. The service also left nothing to be desired.

site_logo

Daniel Wandersleb . 2025-10-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The best place to stop after a bike ride 😍 From salad to pasta, everything tastes simply delicious 😍 Service was absolutely attentive. Highly recommended 👍🤩🤩🤩

site_logo

Alexander Stadler . 2025-10-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Very nice and pleasant waitress, excellent pizza ,it was worth stopping .thanks.

site_logo

Darek Drewnicki . 2025-10-04

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Delicious pizza and very friendly service.

site_logo

Aga Okomoniewska . 2025-10-04

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizza from the weekly menu was incredibly delicious. Reservations are recommended. The team is great; we'd go back anytime.

site_logo

Micha Beck . 2025-09-30

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizzas are very good, and the service and staff are very nice and friendly! The chef is very helpful and generous! Rustikana - highly recommended!

site_logo

M. M. . 2025-09-21

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Dear food lovers, you should definitely go to Rusticana Marktoberdorf. The waitress (a tall blonde woman 😁) is very friendly, funny, and competent. The food is served quickly and tastes fantastic. I really enjoy going there and will recommend it to everyone I know.

site_logo

Biest . 2025-09-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We visited this restaurant twice during our stay and I have to share my impressions :-) Excellent pizzas, very nice service (I admire the waitresses because they didn't stop and despite that they were smiling and pleasant), beautiful and cozy environment. I definitely recommend everyone to stop by this pizzeria and have something good, you won't regret it.

site_logo

Dagmar Kubínová . 2025-09-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The staff is very friendly. Happy to chat 😃 The vegetarian pizza is good, but I think it could be seasoned a bit more, with various herbs. Italian, of course 😉 You can leave out the paper under the pizza if you like; sometimes you don't know whether you're eating the thin, crispy pizza crust or the paper. With the spicy ones 🔪 😅 The spaghetti was also good, though we thought it could have been a bit "thinner," but I think in Italy, they eat the big ones too 😂

site_logo

Markus D. . 2025-09-12

WEITERE KOMMENTARE IN Google

I'm not just a regular customer, but I count Rusticana as my absolute favorite restaurant! My entire family is always thrilled by the lovingly prepared food and the very friendly staff. The pasta dishes are divine – but fish dishes are also among my favorites! The absolute highlight was definitely last year's New Year's Eve menu. We toasted the New Year with the Rusticana family with music and a beautiful fireworks display. I always look forward to a visit to Rusticana!😍

site_logo

Paolo Venturini . 2025-09-08

WEITERE KOMMENTARE IN Google

A very good restaurant, the pizzas are very good, as is the pasta and the service was top notch!

site_logo

Kryss St . 2025-09-03

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Thoroughly enjoyed, good staff, great food and drink!

site_logo

Rachael Naylor . 2025-09-02

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Best pizza in the Allgäu with the friendliest service!

site_logo

Alfred Wüster . 2025-09-01

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We were very satisfied with everything. Highly recommended.

site_logo

Pit . 2025-08-31

WEITERE KOMMENTARE IN Google

This was our third time there since the change of management. We had a great time and a great meal, and we'll definitely be back on our next trip 👍🏼👍🏼 The food arrived quickly, and everything was ready within an hour. Of course, you can stay seated when you're finished 😉

site_logo

Michael Schilling . 2025-08-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Super Pizza Explanation: I was in Marktoberdorf from August 18, 2025, to August 22, 2025. What can I write? I ate at Rusticana three times that week. I had pizza three times! Incredibly delicious. The service was perfect (high praise to the ladies in the waiting room). A great restaurant that deserves more than five stars. I will definitely be back.

site_logo

Markus Baumgaertner . 2025-08-22

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Highly recommended! Super good/delicious Italian food😋 The staff is very nice, friendly, and on the ball! The pizzeria is very popular and has limited seating, so reservations are highly recommended! I've been coming here for years since I live nearby 😉

site_logo

Monika Fischer . 2025-08-21

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We were recommended here because we were looking for something to eat before 5 p.m. It was a stroke of luck. Friendly service, a very good selection, generous portions, and everyone thoroughly enjoyed their meal, thank you very much. The fish platter was also excellent. Thanks to the surroundings, we immediately visited the church afterward.

site_logo

D Pw . 2025-08-21

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Highly recommended. Top-notch food. Excellent service. Martina, in particular, is fantastic.

site_logo

S F . 2025-08-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Great restaurant... I recommend it to everyone... Good food, drinks, atmosphere, and service Absolutely satisfied with my visit to this restaurant I don't live in Germany, but I got a recommendation from friends to visit this restaurant. I will definitely visit this restaurant again in the future. :-)

site_logo

Hana Veselková . 2025-08-20

WEITERE KOMMENTARE IN Google

I visited the restaurant with my girlfriend for a romantic dinner and it was a truly unforgettable experience. The atmosphere is cozy and ideal for an evening for two. The staff was young, very pleasant and took care of us with a smile the whole time. We chose pizza and I must say that we haven't had one like this in a long time. Crispy dough, rich toppings and perfectly balanced flavors - literally a gastronomic orgasm. It is clear that the head chef is a master of his craft, who cooks with heart and soul. Overall, it was an exceptional evening - great food, perfect service and an atmosphere that we will remember fondly.

site_logo

Michal Pietrus . 2025-08-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Amazing place! 🍕 The best pizza I’ve had in a long time – thin, crispy crust, excellent taste, and fresh ingredients. The service is absolutely perfect – a very young and kind waitress with a big smile instantly brightens the atmosphere and makes you feel welcome. We’ll definitely be coming back! 🙌

site_logo

Max Holesz . 2025-08-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

I have visited this restaurant several times,,, and always with great satisfaction. Really the best pizza, but other dishes are also worth trying. The service is always pleasant, smiling and willing to fulfill all wishes. I can only recommend

site_logo

Kateřina Szyszkova . 2025-08-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wonderful restaurant with excellent service! A truly beautiful restaurant with very helpful and always friendly staff. The pizza is honestly the best I’ve ever had, and the cozy beer garden makes the whole experience even more enjoyable. Highly recommended!

site_logo

Nikol Kolatková . 2025-08-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We visited this restaurant for a romantic dinner and I must say that we were thrilled. The atmosphere is very pleasant and cozy, ideal for an evening for two. The staff was young, smiling and took care of us with willingness and a smile the whole time, which enriched the overall experience even more. As for the food - we chose pizza and it was absolutely great! The dough was crispy, the ingredients were fresh and the taste was balanced. It was clear that the chefs really care. Overall, I rate the visit as a one-off and we will definitely be happy to come back here. A great combination of good food, nice service and a pleasant atmosphere.

site_logo

Anna Kaiserova . 2025-08-19

WEITERE KOMMENTARE IN Google

To start with the positive, the food was really good. All dishes we ordered were well made and if it was purely about the food, I would definitely recommend going. The folks performing the service were below average. We asked for a specific table (nice table with 6 seats, we were 4) and they didn’t want to place us there because of a potential larger group, which didn’t show up while we were there. We even offered to move tables in case this group shows up, but there was no willingness to satisfy our wish. What really threw us off was the facial expression of the service person toward other customers about our ask. She gave us the feeling that we are weirdos asking. Well, it was just a stop on our road trip and the likelihood of ever coming back is tiny, but given this experience, I recommend only going if you are really hungry and out of options.

site_logo

Chris Haasenbein . 2025-08-17

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The best pizza for miles around – and that's no exaggeration! As soon as you enter, you're greeted with a smile and immediately feel welcome. The pizza is divine: crispy base, perfectly baked, topped with fresh, high-quality ingredients that are bursting with flavor. But it's not just the pizza that impresses – the other dishes are also lovingly prepared and demonstrate the heart and passion that goes into the cooking here. The staff is attentive, friendly, and always in a good mood. The ambiance is warm, inviting, and so cozy that you'll want to stay for a while. Everything is just right here – a place you'll definitely visit more than once!

site_logo

Toni Egert . 2025-08-15

WEITERE KOMMENTARE IN Google

By far the best pizzeria in Marktoberdorf. The pizzas 🍕 are a true feast for the eyes. My favorite is the weekly menu. Highly recommended overall.

site_logo

Andreas Fröhlich . 2025-08-15

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Very nice place!) delicious food! And nice staff)

site_logo

Ескендер усеинов . 2025-08-15

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Cozy place with reasonable prices and friendly staff. We liked it. We'll be back 👍

site_logo

Ірина Батуринська . 2025-08-15

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Delicious pizza. Very good pasta dishes. Great service. Good value for money.

site_logo

Angela W . 2025-08-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Pasta with roast beef was incredibly delicious!

site_logo

Gabriel Beranek . 2025-08-12

WEITERE KOMMENTARE IN Google

I've eaten there several times now, and everything was perfect. The pizzas were the best I've ever eaten. The service was excellent; I'll be coming back more often now.

site_logo

Anni Li . 2025-08-11

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Excellent pizzas, ice-cold service. Waitress clearly allergic to smiling. And even when I got up from the table to ask for hot oil (which is industrial), she pulled a face... even though we had ordered 2 pizzas. In the end, she didn't even ask us if we wanted a coffee. Really a shame!

site_logo

DUYGU SELIN KOLCU . 2025-08-10

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Service and food are excellent, I can only recommend it.

site_logo

roman prostredny . 2025-08-09

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We visited the restaurant for the first time and certainly not the last. Excellent pizza, fast and friendly service. I can only recommend it 👌

site_logo

maros kovac . 2025-08-09

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The waitress is extremely friendly, accommodating, and intelligent—we were greeted with a smile every time. The food is excellent: fresh, hot, and very tasty. The wait was only as long as the food was being prepared. The menu is varied, and the beer is delicious. I'll definitely be back! 🙃

site_logo

Bálint Vecseri . 2025-08-08

WEITERE KOMMENTARE IN Google

You couldn't ask for a better place to eat. Everything was perfect. Super fast and extremely friendly service! I had the chanterelle pizza from the weekly menu and I have to say it was amazing. Highly recommended, and I'll definitely be back.

site_logo

Andy Kölbl . 2025-08-06

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Always happy to come back. Everything's great!

site_logo

Anke Schau . 2025-08-03

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Was here on a rainy Saturday evening with two friends, which turned out to be a good evening despite the wet weather, the pizza really got us thinking about funny topics, the staff was great, especially the nice lady with the pink hair who is super motivated, the boss was great too, I'd love to come back 🙃

site_logo

Sascha Reichelt . 2025-08-02

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We ate there on two consecutive days and tried both pizza and pasta – both were extremely delicious and freshly prepared. We would especially like to highlight the service: Martina is an excellent server – friendly, attentive, and has the place completely under control. Thank you for the wonderful time, we'll be happy to come back!

site_logo

Dominique Preker . 2025-07-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

✅ 2nd EDIT from July 26, 2025: —————————————— Dear Ms. Kül, Thank you very much for your quick and exemplary action. This deserves great respect. Therefore, I'm increasing my rating to 5 stars. I hope Carolina really was just having a bad day – of course, I wish her no harm and hope that everything will improve in the future. 🙏 ‼️ 1st EDIT from July 24, 2025 ——————————————— My wife and I visited your restaurant again on the afternoon of July 24, 2025. The young, friendly employee gave us a very warm welcome and was extremely helpful – a huge compliment to him! You don't often experience such commitment and positive attitude – truly exemplary. Unfortunately, the demeanor of the employee named Carolina was very irritating for us. I've visited a variety of restaurants on five continents, but I've never encountered such strange behavior as hers. As soon as we entered the restaurant, she rolled her eyes and looked at us with a noticeably dismissive expression. When we politely asked for a seat, she immediately claimed that everything was full – on a Thursday afternoon. The friendly male employee, however, immediately offered us a table until a certain time – very accommodating. We then decided to sit outside. After our order, which was also taken by the friendly colleague, Carolina brought the food. She shoved the pizzas directly into our hands without a word and with a dismissive look, instead of placing them neatly on the table. The same behavior was repeated later with dessert. During the visit, I observed how she interacted with other guests – there, her behavior was completely different: friendly, attentive, professional. I found it difficult to find any other reason for the noticeable dislike towards us – except perhaps our southern appearance. I sincerely hope that wasn't the case, but that's exactly how it felt to us. We've always been big fans of your restaurant – especially because of the very nice and dedicated owner. Therefore, I won't completely downgrade our overall rating – if only because of her and the great young staff. Nevertheless, I want to make it clear: Such disrespectful behavior as Carolina's is absolutely unacceptable and unfortunately, it really soured our visit. We are very disappointed and hope this remains an isolated incident. I've also read through the comments and noticed that several customers have also complained about the unfriendly behavior of the server – so it doesn't seem to be an isolated incident. Very sad. ——————————— Our original review: The Rusticana Restaurant is a real insider tip! My wife and I were here on June 21st around 9 p.m. The pizza was incredibly delicious – you can immediately taste the high-quality ingredients and the love with which it was prepared. I've rarely eaten such good pizza - by far the best pizza in the area! The staff was extremely friendly and attentive, making you feel welcome from the very first moment. The terrace is also particularly lovely, where you can sit and relax and enjoy your meal – perfect in good weather! The restaurant is located in a very quiet area, ideal for unwinding and enjoying yourself. If you're looking for good food and a relaxed atmosphere, this is the place for you. We'll definitely be back!

site_logo

Alper K. . 2025-07-26

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Essen Service ambience and price-performance ratio are great!

site_logo

Aaron F. . 2025-07-18

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The service was unfriendly and bad-tempered. The tablecloth was dirty, which was completely unacceptable, and one napkin was dirty. The pizza, however, was very tasty. It's a shame that the service doesn't reflect the quality of the food.

site_logo

Michael Rixner . 2025-07-17

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Pizza was good but the wait was long, about 50 minutes.

site_logo

Heiko Franz . 2025-07-11

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Thank you for the lovely conversation with Martina. The food was great, and so was the atmosphere. Karolina❤️🇨🇿

site_logo

Maciej Bartoszyk . 2025-07-09

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We can wholeheartedly recommend this restaurant to all lovers of good food and a pleasant atmosphere. From the moment we arrived until the last bite, we enjoyed excellent service – the staff was kind, attentive, and happy to help with recommendations. The food was absolutely fantastic – beautifully presented, fresh, and perfectly balanced in flavor. We were especially impressed by the main course, which was prepared with great attention to detail. The atmosphere is calm and cozy, making it ideal for a romantic dinner or a get-together with friends. We’re already looking forward to our next visit!

site_logo

Marco Danyi . 2025-07-07

WEITERE KOMMENTARE IN Google

I have to say that this restaurant really pleasantly surprised me! The food was not only beautifully presented, but also delicious, everything was fresh, balanced in taste and the portions were just right. The service was very nice, smiling and really attentive. I RECOMMEND MOOC ❤️!!

site_logo

elen volna . 2025-07-02

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizza was totally soggy in the middle... The salami didn't look like salami either

site_logo

Sibylle Hentschel . 2025-06-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The menu offers a wide selection of Italian dishes, including pasta, pizza, and salads. If you're not into those, there are also alternatives, such as burgers or schnitzel. The offerings are complemented by a weekly special. The food was both delicious and outstanding! The service was very friendly and attentive. Hot meals were also available in the afternoon. We'd be happy to come back.

site_logo

Dieter Kasper . 2025-06-29

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Great food, top service and family-friendly prices👍 Always happy to come back 😊

site_logo

Huber sepp . 2025-06-25

WEITERE KOMMENTARE IN Google

How long can you wait for pizza? And it's burnt🙈

site_logo

Kacper Miasko . 2025-06-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Great service, which, by all accounts, serves the best pizza in Marktoberdorf. I'm more than satisfied!

site_logo

Anita Dauenhauer . 2025-06-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The food was very good, the service was very polite and everything was very clean. I can only recommend it!

site_logo

Molly Köhler . 2025-06-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizzas are great, the atmosphere is great and the waiters are very friendly

site_logo

bbkk ttkk . 2025-06-24

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Very tasty. We had pasta and burgers. Both were delicious. Highly recommended.

site_logo

Ulli Reindl . 2025-06-17

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizza was delicious, service was fast, and the wait time was short. We'll be back!

site_logo

Jan Zerkler . 2025-06-14

WEITERE KOMMENTARE IN Google

You can't decide which is best! Definitely the best pizza around, with the best ingredients, love, and perfect service! Consistently friendly service that enchants you with a friendly smile, almost as good as the taste of the food 🥰

site_logo

Da Tony . 2025-06-10

WEITERE KOMMENTARE IN Google

We come here often, the food is really great, the pizza and pasta are delicious, and the salads taste great! Everything's great

site_logo

Patrick . 2025-05-31

WEITERE KOMMENTARE IN Google

If we could have given ten stars we would have done it💪🏻Everything was top and delicious without end😍

site_logo

Carsten Strobl . 2025-05-30

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Very friendly staff who were patient with our broken German & even shifted to english to help us :) Food was nice and the atmosphere was warm and pleasant! Will come back soon

site_logo

ahmed zulfiqar . 2025-05-27

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Wednesday = pizza day! Very friendly service.

site_logo

Ralph Peacock . 2025-05-21

WEITERE KOMMENTARE IN Google

The pizza was absolutely delicious. The staff was very friendly and polite. We love coming to this restaurant. The best pizzeria in Marktoberdorf. It's definitely worth a visit!

site_logo

Hilda . 2025-05-21

WEITERE KOMMENTARE IN Google

Ähnliche Restaurants in Marktoberdorf

restaurant_img
4,3

192 Stellungnahmen

location-iconMeichelbeckstraße 22
Restaurant
outdoor_seating_158202takeaway_158202delivery_158202

Das Essen war sehr lecker und die Portionen ausreichend groß. Zudem war das Essen preiswert und wir mussten auch nicht lange warten. Die Bedienung war sehr nett.

restaurant_img
4,5

572 Stellungnahmen

location-iconGeorg-Fischer-Straße 9
Restaurant
outdoor_seating_158212takeaway_158212delivery_158212

Immer sehr lecker und immer sehr freundlich! Sind seit Jahren Gäste und gehen immer wieder gern hin

restaurant_img
4,0

43 Stellungnahmen

location-iconSchongauer Str. 48/2
Restaurant
outdoor_seating_158086takeaway_158086delivery_158086

Wir essen sonst Steak eher zuhause, aber da es hier quasi nur Steak, Burger oder Salat (als Hauptspeise) gibt haben wir es mal probiert. Das "medium" Rinderhüftsteak war von der Quali her gut, aber es war in 2/3 well done und im dicksten Teil leicht rosa; also mit viel gutem Willen hätte man es damit als Medium Well bezeichnen können. Ich hatte auch noch "mediterranes" Grillgemüse, aber eigentlich war es halt einfach Grillgemüse ohne mediterrane Kräuter o.ä.. Da hatte ich mir einfach mehr erwartet zu dem stolzen Preis. Aber Ambiente und Service sind top, kommen werden wir dafür aber kein 2tes mal.

restaurant_img
4,7

122 Stellungnahmen

location-iconRuderatshofener Str. 7
Restaurant
outdoor_seating_158113takeaway_158113delivery_158113

Sehr schnelle Lieferung bei spontanen nicht (Koch Tag) 😁. Inhalt-Menge super und Geschmack sehr gut. Gut verpackt. Gerne wieder ☺️

restaurant_img
4,7

1390 Stellungnahmen

location-iconMarktpl. 6
Restaurant
outdoor_seating_158139takeaway_158139delivery_158139

Hier Essen gehen ist ein rundum Sorglos Paket, wir kommen sicher wieder !